Michał Świderski

Pasja:

Uprawiam różne dyscypliny sportu, które popychają mnie do przełamywania własnych słabości i wyznaczania coraz to bardziej ambitnych celów.

Przebiegłem cztery maratony, do tej pory pokonałem, dziesięć zawodów triathlonowych na różnych dystansach w tym dwa razy ukończyłem ½ IRONMAN. Aktualnie pod okiem trenerki, Mistrzyni Świata i Polski w triatlonie na dystansie długim Ewy Bugdoł, przygotowuje się do dystansu IRONMAN w Mistrzostwach Świata na Hawajach/KONA.

Byłem członkiem kadry narodowej w dalekowschodnich sztukach walki Kung Fu / Wu Shu.

Aktywnie i z sukcesami od wielu lat gram w piłkarskiej lidze biznesowej szóstek na pozycji bramkarza. Dodatkowo jestem instruktorem narciarstwa oraz posiadam patent sternika jachtowego.

Jestem zafascynowany kulturą i filozofią daleko wschodu. Interesuje mnie (psychologia, coaching, mentoring) wszystko to co związane jest z człowiekiem jego naturą i zachowaniem. Moje zainteresowania i pasje stanęły u podstaw opracowanych przeze mnie technik stosowanych, zarówno jako manager zespołów, doradca zarządów czy ostatnio także jako trener mentalny.

Kariera:

Jestem absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, na kierunku zarządzanie i marketing. Bogate doświadczenie managerskie, marketingowe i sprzedażowe zdobywałem zarówno w międzynarodowych korporacjach jak i u liderów rynków lokalnych.

Jeszcze podczas studiów, w latach 1997-2000 pracowałem jako Produkt Marketing Manager w polskim oddziale światowego koncernu  PIRELLI, jednocześnie pełniąc prestiżową funkcję przewodniczącego Europejskiego Zespołu Marketingowego PIRELLI Europe.

W roku 2000 objąłem stanowisko Kierownika Marketingu w firmie AGFA Sp. z o.o., by po roku awansować na Kierownika Marketingu i Sprzedaży. Funkcję tę pełniłem aż do momentu przekształcenia firmy w AGFAPHOTO Poland Sp. z o.o., kiedy to zostałem Dyrektorem Operacyjnym nowopowstałej firmy.

Następnie w latach 2005 - 2008 jako Dyrektor Marketingu i Sprzedaży byłem odpowiedzialny za rozwój i kompleksowe zarządzanie firmą Motoricus.com (firma z sektora e-commerce - branża motoryzacyjna). Dzięki opracowaniu i realizacji planów strategicznych (sprzedażowo – marketingowych) oraz wprowadzeniu działań mających na celu wzmocnienie pozycji na rynku sklepów/portali internetowych - uplasowałem firmę Motoricus.com w randze lidera tego sektora w Internecie.

W latach 2008 - 2009 w holdingu Digital Avenue S.A. (spółka portfelowa MCI Management S.A. -Venture Capital) jako Manager Marketingu i Rozwoju e-Biznesu odpowiadałem za business development oraz sprzedaż, jak również planowanie strategiczne i marketingowe całej grupy spółek/portali zależnych (tj. iPLAY.pl, Fotosik.pl, SmS.pl, Supergry.pl, foreo.pl oraz blopix.pl).

Następnie w latach 2009 - 2011 jako Manager Marketingu i Rozwoju e-Biznesu Grupy MLM współtworzyłem pierwsze i jedyne multimedialne, kompleksowe przedsięwzięcie dla branży MLM/DS., w skład którego wchodziły: portal społecznościowy Suportio.pl, jedyny w Polsce magazyn branżowy Network Magazyn, system konferencji online Vidnet.pl oraz e-sklep Lidersklep.pl oferujący specjalnie wyselekcjonowane pomoce naukowe dla branży MLM/DS. Wprowadziłem także branżę MLM jako odrębną kategorię: „Menedżer branży MLM” do prestiżowego konkursu PNSA (Polish National Sales Awards).

W okresie 2011 – 2012 byłem Manager ds. Marketingu i Rozwoju Biznesu w firmie HBZ Sp. z o.o., która specjalizuje się w doradztwie internetowym oraz tworzeniu skonsolidowanych strategii komunikacyjnych wykorzystujących technologię cyfrową oraz metody tradycyjnego marketingu. W czasie mojej współpracy z firmą HBZ Sp. z o.o. odpowiadałem za wdrożenie i koordynacjęstrategii sprzedażowo – marketingowej, rozwój sprzedaży poprzez aktywne docieranie do nowych strategicznych klientów oraz optymalizację procesów biznesowych w zakresie rentowności i efektywności. 

W latach 2012 – 2014  w firmie Skanska Residential Development Poland Sp. z o. o. jako Członek Zarządu, Manager ds. Marketingu i Sprzedaży, a następnie Dyrektor Marketingu i Komunikacji, stworzyłem  i zaimplementowałem strategię marketingowo – sprzedażową, która  zaowocowała w ciągu niespełna półtora roku zajęciem wysokiego 13. miejsca (z 230 inwestycji) w Warszawie pod względem wyników sprzedaży mieszkań a marka Skanska Residential uplasowała się w świadomości klientów na doskonałym 3. miejscu (Top of Mind) preferencji wyboru dewelopera, co było niewątpliwym sukcesem firmy Skanska Residential Development Poland Sp. z o. o. oraz moim własnym.

Aktualnie, bazując na moimi wieloletnim doświadczeniu jako członek zarządów i manager spółek prawa handlowego, pracuję jako zewnętrzny doradca firm z różnych sektorów (min: nieruchomości, technologia (Hi Tech) - IT, opieka zdrowotna, produkcja i logistyka, tekstylia, ubezpieczenia, motoryzacja, e-commerce, sport ). Moją specjalizacją jest podnoszenie efektywności i funkcjonalności zespołów w kwestiach operacyjno –strategicznych. Pracuje indywidualnie z prezesami/zarządami/managerami jako mentor / coach a ostatnio również jako trener mentalny sportowców. Współpracuje także z katedrą marketingu Wydzialu Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego jako wykładowca.